26.5.2011

Hyökkäys metsätiellä


Tänään kuljin vanhassa lehdossa, ja räkättirastaat pitivät aikamoista meteliä. Kuvasin yhtä. 

Kiitokseksi sain hurjistuneen linnun kakan silmälaseihini. Ei siinä mitään, väistyin pesintäalueelta ja pyyhin lasini. Menin sitten osuuskauppaan ja apteekkiin ja kotona huomasin, että myös otsassani oli komea linnunkakka. No ei tämäkään mitään, mutta ihmettelen apteekkinaisen pokkaa. Hän oli kuin olisi asiaankuuluvaa asioida linnunkakka otsassa, samoin kaupan kassatyttö. Hän kyllä punoitti hieman.

14 kommenttia:

Kale kirjoitti...

Kivat kuvat. Ja tarina sai hymyn huulille...

Elisa kirjoitti...

;) mutta ymmärrän jos sinua ei naurattanut. Tirpat on aikas ärhäköitä juurikin pesintävaiheessa.. Hyvä on ollut rouvan pokka.

Iines kirjoitti...

Kiitos, Kale! Tarina tai siis se sattumus nauratti minuakin. Tosin pidättäydyin tarkemmasta mietinnästä, ketkä kaikki tulivat minua vastaan kaupan käytävillä ja muualla.

Rastas oli hyvin ärhäkkä, Elisa, se syöksyi minua kohti kuin ohjus vielä senkin jälkeen, kun olin jo poistumassa tieltä.

Leenamarketta kirjoitti...

Ihanat kuvat ja juttusi sai minut nauramaan - kiitos. :)

Pipsa-Pippuri kirjoitti...

Olipa linnulla hyvä osumatarkkuus! Toisessa kuvassa rastas näyttää ihan hurjistuneelta, kynnetkin valmiina tarraamaan vaikka hiuksista kiinni ja riepottamaan uhriansa.

Virpi P. kirjoitti...

Kivat kuvat! Ja joskus suomalainen hienotunteisuus menee liian pitkälle. Haluaisimme varmaan jokainen, että edes joku sanoo, että hameenhelma on takaa alushousuissa tai että on linnunkakka otsassa;)

Pitsit sekaisin kirjoitti...

Voihan viehe miten mainio tarina. Olen Katariinan kanssa aivan samaa mieltä, että suomalainen hienotunteisuus on liian hyvin kontrolloitua. Kunpa joku olisi edes tyrkytellyt sinulle nenäliinaa tai jotain...

Jälkeenpäin nämä tarinat aina naurattava, mutta sattuessaan eivät välttämättä. Joka tapauksessa sait muistikortille kuvia "rikollisesta", joten asiat eivät ole aivan niin hassusti kuin ne voisivat olla. Ja hyvät kuvat saitkin...:)

Taina kirjoitti...

Minulla ol melekein samantapainen tilanne tuolla metsäpolulla,kun olin kävelemässä,niin tintti hyökkäs minua kohti,outoa talven aikaa oli vielä,kierteli ja kaarteli minun ympärillä:)

Lasse kirjoitti...

Great shots !

Iines kirjoitti...

Thanks, Lasse!

Hitchcockin lintuja liikkeellä, Tansku!

Anonyymi kirjoitti...

Minulle kävi viikolla, että tiira puolusti pesäpaikkaansa niin kiivaasti, että päätin perääntyä. Mitään ei onneksi tullut päähän mutta parempi oli poistua kuin kokeilla miten siinä olisi käynyt.

Iines kirjoitti...

Noita kakkapommeja tulee vuorenvarmaan, jos ei ymmärrä poistua nätisti takavasempaan. Minulla on ollut takkikin roiskittuna, kun en ole heti ymmärtänyt yskää.

Sulo Heinola kirjoitti...

Kyllä sitten sait tosi hyviä kuvia näistä luonnon pommittajista, joita löytyy toki muistakin lintulajeista.
Kaksi kertaa olen pessyt päästäni lokinkakkaa.

Leila kirjoitti...

Viehättäviä kuvia, ei-niin-viehättävistä olennoista. Jaa, toisaalta. Eivätpä nuo kuitenkaan kenenkään elämästä aivan mahdotonta tee. Ja sudenkorennot! Ne ovat taideteoksia.